m-e-n-i-t-i-k


Will this semester be as memorable as last couple semester? I wonder.
 
New semester, new environment, new house, new roommates, new housemates, new things to fight for, new agenda, new routines. As a conclusion, new everything. *big SIGH*

Don’t make me tell any more about this. I’m trying to adapt with this life. Standing and walking on my own.
Mula mula memang susah, tapi do I have any other options? I guess not. So, I just bear with this situation and hold on to this one quote tightly which is, Keep Calm And Move On. I just hope everything will turn out fine. I just need to bear with this for 4 more semesters. Tak lama mana puuunnnnnn -___-“



Some may be asking me, “ehh how awesome?”

Aku hanya ada satu jawapan utk soalan tu, “dia dh tak ada, dia lebih bahagia dgn org lain” oleh itu, marilah kita berdoa semoga dia berbahagia, tak kesah la dgn siapa pun, yg penting bagi aku, bahagia itu milik dia J *senyum dalam keterpaksaan*

Kalau ikutkan hati, mau saja aku berlari tinggalkan Sarawak, tapi bila pikiaq balik, nk buat apa? Bg dia, aku tak penting. Dan aku pun akan belajar untuk kurang pentingkan dia dlm hidup aku sekarang.

Isnin, 24/09/2012
Hari Hiroshima &Nagasaki kena bom sebelah badan aku. Mcm tu la aku rasa bila aku tgok dgn mata aku sendiri, perubahan drastik kat wall fb beliau. “___ (isi tempat kosong) changed from single to in a relationship.” BAMMMMM KEBABOOOMM rasa mcm nk putuih urat sendi tulang temulang semua. Time tu aku guna tab Taf, teruih aku sentap. Hilang kosa kata. Aku beranikan diri, tgok komen2 yg berjumlah +- 40 itu, byk ucapan tahniah, tak kurang jugak ayat musykil, hairan & ragu2 yg terpapar kat komen tu. Emm emm, tabah Erik, mula mula aku anggap ni mcm fake relationship la yg selalu budak2 fb suka buat, bajed nk bg org jeles lettew, tp bila aku sendiri tgok komen beliau yg reply komen2 kwn2 beliau, hati aku yg mula nk bercantum balik td, kembali berkecai. (perrghhh ayat BM aku) aku beranikan lagi jari aku skrol bawah, tgok apa yg aku jumpa, gamaq sorang awek ni, di tag kat beliau. Padahal muka beliau tadak pun dlm gamaq tu. Okay, nk kata gamaq adik, beliau anak bongsu, nak kata anak sedara, rasanya tadak anak sedara yg sebaya mcm dia kot. Nk kata kakak beliau, awat muda pulak akak ni? Mkn jamu ka? Takkan lah, okay, terima hakikat, tu la kot awek dia. (first assumption aku, sbb aku ni bknnya stalker yg maha hebat pun, dh lama retired) tgok wall awek tu pulak, hmm private. Tp dak U aku jugak, lain kos. First year mungkin. (adekkkk freshieeee, bak kata aku & kwn2 aku) 

okay, time tu semua benda dh tebayang kt kepala otak aku, mata aku dh begenang, tunggu masa ja nk menitik, nk merambu, nk berjurai, nk meleleh. Aku text neddy, rasa tgn dh ketaq2. Ned reply kata jgn nanges, aku tak buleh. Takleh handle. Aku panggil taf yg kebetulan tgh story kt aku pasai this one guy yg hampir ada kondisi yg sama dgn aku. Hmm. Aku tnjuk kat dia yg relationship status beliau. Mata Taf dh tebeliak, aku diam ja, tgh tahan takmau reyau. Aku kata, “sedihnya akuuu weh, rasa mcm nk reyau ja. (sora dh lain dh, dh serak2 dah) awat jd mcm ni? Sedihnyaaa ya Allah, (jari duk sebok update twitter) sedihnyaa sedihnyaa sedihnyaaa (yg tu ja kuaq dr mulut aku time tu) Taf dah taktau nk buat apa, dia kata sabaq la, dia pun tau perasaan aku. Dia ajak aku kuaq pi giant. Aku memula mmg takmau pi, yalah, aku nk layan lara kt atas katil bersama bantal busuk tersayang.

Ya. Aku menangis jugak akhirnya. Sbb aku pikiaq byk pasai dia, pasai apa yg dia cakap, teringat kenangan aku & dia yg aku anggap paling best antara semua kenangan yg aku ada, kenangan kami yg takkan ada ulangtayang lg dah, muka dia semalam, perangai dia kebelakangan ni, text2 dia, ayat2 sweet dia, suara dia kat phone, muka dia, mimik muka dia yg selalu buat aku senyum tu, muka mengada dia, muka dia semalam, gamaq yg kami tangkap bersama sejak kenai, makanan yg dishare sama, ayaq yg dishare sama, keluaq jalan sama, pi sana sama, pi situ sama, lepak sama, bila dia teman aku study stats tgh2 mlm, bila dia sanggup mai amek aku kat kolej kui 3pg sbb nk bwk aku pi mkn sbb aku lapaq, bila pi tgok wayang sama, bila dia pggil aku panggilan2 yg sweet, bila dia letak tgn dia kat dahi aku, text2 dia bila aku nk tdoq, bila masa dia ada dgn aku, suara dia, bila teringat semua tu, campoq dgn apa yg aku baru ja tgok td, aku reyau. Tp reyau dlm duk tahan jugak. Sbb ada roommates yg lain sama. Segan ada depa. Tp ahh pedulikk. Nk masuk amek wuduk sempat lg dua timba aku reyau, abes semayang pun reyau lagi, mata mmg dh merah mcm kuntilanak dh. Mmg jiwa kacau tahap kronik dh. Aku siap pesan kat Taf, “jgn bgtau kat babun2 bilik sebelah tau yg aku reyau” (sbb babun2 bilik sebelah tu membe2 aku, aku takmau depa tau apa2 pasai ni)

At last, aku ikut jugak Taf pi giant. Masuk dlm keta, reyau lagi. Siap bwk spare tisu. (mcm haremmm) Aku ingat lg taf cakap dlm keta, “kamu tu bukan dh crush kat dia kamu tau tak? Kamu dh sayang sgt kat dia. Sbb tu kamu jadi mcm ni. Dia tu yg bodo tak nampak apa yg kamu dh buat kat dia.”
“macam mana kamu tau sy sayang kat dia?”
“saya tau la. saya tgok kamu, tgok gaya kamu pun saya tau. Kalau saya, saya dh nampak dah. Tapi dia tu tak nampak”
“mmg la sy sayang kat dia. Sayang gila kot. Tp tu la silap saya, saya tak patut jd mcm ni” (ayaq mata menitik lagi)

BUTA sangat ka dia? Ka dia mmg saja ja buat buat tak nampak?

Aku dah berjanji dgn hati aku sendiri, aku takmau berharap lagi dgn dia. Aku takmau jd penunggu dia lagi. Sbb nanti aku yg sakit, dia? Tadak hal. Dia okay ja teruskan kehidupan bersama orang baru, kenangan baru. Takkan aku masih lagi nk berpegang dgn kenangan lama? Nk cling to the past? Masa nk sembuhkan hati aku ni mungkin lama, mcm masa aku dgn V dulu, dia tu pun amek masa yg lama aku nk lupa. Ni apatah lagi beliau, yg bg so much memories dlm hidup aku. Ntah ntah satu sem ni. Ntah sampai aku grad. Hahah. Luckily kita bukan satu kos. So tadak klas yg sama. Satu ja la, tu pun dia tak masuk kelas. So tadak hal nk move on la erik!

Nama beliau akan sentiasa ada dlm doa aku. Semoga dia sentiasa berbahagia walau bukan dgn aku, dengan sesiapa saja yg dia nak. Mungkin Erika mmg tak berhak utk sesapa ja dlm dunia ni kot =.=” hanya layak jd silent lover. Nak bercinta secara terang terangan, org yg kita suka takpenah suka kat kita balik. Cinta dalam diam pun buleh. Cuma risikonya, sakit lah sikit.

Awak, byk janji yg awak buat dgn saya dulu (even indirectly) awak janji awak nk tengok wayang dgn saya lagi, awak janji awak nk masak kat saya, masak lauk yg sedap2 yg tak pedas kat saya, awak janji nk bawak saya pi pantai, awak janji nk bawak saya pi mancing, awak janji nk bawak sy mkn ais krim, awak janji nk lepak kat depan waterfront dgn saya, awak janji nk belanja saya McDonald, awak janji nk bagi kat saya sesuatu, awak janji yg saya kena ajaq awak stats nti bila awak amek paper tu, awak janji nk makan cendoi satu baldi dgn saya, awak janji nak lepak lepak dgn saya lagi.

Awak, byk betui janji awak ni. Tapi saya dh tau yg semua janji awak tu kena saya lupakan kan? Sbb awak akan mungkir janji2 tu semua kan? Saya kena jugak lupakan semua janji awak tu, sbb kalau sy nk tuntut pun janji2 tu saya rasa mcm tak layak pulak. Siapa saya ni kat awak kan?

Awak, terima kasih byk2 atas semuanya. Saya janji, bila saya dh grad nti, bila saya dh fully moved on, bila saya betul betul dh let go, saya sendiri akan confess kat awak yg saya suka kat awak sejak semester 1 lagi. Sejak mata saya nmpak awak, sejak awak bukak pintu bilik kuliah kat saya, sejak awak bukak lagi pintu bilik kat saya buat kali kedua, sejak mulut awak cakap “hai” kat saya, sejak awak kata”add la kat fesbuk” sejak saya add awak kat fb (susah gila nk cari sbb taktau nama awak apa time tu), sejak awak mula2 IM chat saya, sejak awak mula bg no phone awak kat sy, sejak kita mula texting, sejak kita mula jumpak, sejak kita mula kenai. When it all begins. Saya akan confess, tunggu okay? Masa saya confess tu nanti, saya takmau any feedback pun dr awak, saya just nk awak acknowledge ja. Lepas tu kita dengan jalan kita masing masing balik la kan? That’s how I planned it.

Erika dah tadak Le’ Prince
Erika dah tadak Le’ awesome. aka Mr. Awesome
Erika dah tadak my favorite guy.
Crush? My Almost Lover. Selamat tinggal bekas bakal kekasih :’)

----sedang berjuang utk teruskan kehidupan---- dengan ini, aku angkat bendera putih. Givap.

Comments

Popular Posts