Things you think you know about me, but the truth is, you don’t.

Hai

practical/ internship/ industrial training bored me to hell bcs it’s already week 3 but I still not given any work to do. Besides tempat ni sejuk dan agak cozy, I got nothing else to do. 

Rasa nak tdoq ja memanjang. Yalah Erika kan terkenal dengan title maharani tdoq. ~,~”

so aku bawak laptop, aku bawak buku dan kalau bosan surfing the internet dan membuat perkara lagha, aku teruskan buat lagi perkara lagha dengan baca buku kurang ilmiah. Mihmihmih ehh mana ada yg tak ilmiah dengan buku. Semua ilmu itu berguna J

yeah maybe kalau orang lain dekat tempat aku, depa akan cakap, “ehh bestnya jadi kau takdak keja nak buat. Boleh sembang sembang”

no bruh, aku tak suka sembang sembang. Aku lagi prefer tdoq yg berpanjangan drpd bersembang. I’m not that kind of person yg suka bersembang or gossip, unless memang datang mood aku nak bersembang or memang orang yg aku bersembang tu special something, then aku kan wholeheartedly bersembang.

Mungkin aku introvert kot. Entah

Kenapa orang suka sembang? Kalau takdak kerja nak sembang? Asal bosan nak sembang? Tak kira la tua ka muda, lelaki ka perempuan, kecik besaq, mentah ranum,straight heqot, semua suka bersembang? Kadang kadang aku terfikir, “don’t you ever shut up?” or “do you ever thinking of stop talking for awhile? Bawak bertenang.”

Mungkin sebab environment aku dibesarkan kan kot yg buatkan aku taksuka dengan hingar bingar, suasana yg bingit, bising. I can’t stand. Sebab tu aku tak boleh berada under one roof dengan ramai ramai orang. Bising. Aku rasa orang yg kuat bercakap, kuat bersembang ni as annoying. Nak nak lagi kalau time aku tengah sedap tidoq, aku dengaq suara sumbang orang bersembang yg kuat yg tak respek lgsg orang lain tgh tdoq or buat benda lain yg perlukan keharmonian.

And it comes to this point yg aku tak pernah nak kecoh kecoh ambil tahu hal orang lain, tak pernah nak sembang hal orang lain secara membabi buta, I really would like those people to return the favor. Tak payah nak ambil tahu sangat hal aku. As in I never meddle in your life, I suggest you do the same.

And ya, kalau orang lain tahu, aku bukan morning person. Memang sangat bukan.
Susah betoi nak deal dengan pagi ni. Tambah lagi untuk sleepyhead mcm aku ni.
Nobody should never mess with me when Im sleeping. I can be very grumpy kalau tidur aku di ganggu. Tak kisah lah diganggu nyamuk, suara suara aneh, cuaca luar biasa dan lain lain. Geram dia naik sampai ke kepala aku rasa. Haha haha

Kalau sembang pasal tdoq ni, mesti Ned tau. Kahkah sebab masa kat metric dulu aku ada cerita kat dia “saya tak suka orang kacau saya tdoq”. Entah Ned ingat lagi ke tak yg adik kesayangan dia ni tak suka diganggu bila tengah tdoq. Haha haha. Ingat dak kamu bila saya tanya kamu bila kamu mai bilik saya tapi kamu terus balik tu? Kamu cakap “saya tak berani nak kejut kamu, kan kamu cakap kamu tak suka orang kacau kamu bila kamu tdoq?” tergelak jugak aku time tu. Ya Ned, mmg memahami.

Macam mana ada sesetengah orang tak suka dikacau bila tengah makan, tengah layan Korean drama, bila tengah mandi lama lama dalam toilet, macam itu lah aku rasa aku taksuka orang kacau bila aku tengah tdoq. Hehe hehe.

Apahal kita sembang pasal tabiat tidur aku yg tak bertepi ni? Musykil.

Kadang kadang aku suka tdur sambil pasang mp3 kesayangan aku. So that aku tak dengar suara orang lain tengah bersembang mahupun berbuat perkara perkara lain yg boleh mengganggu proses tidur aku.

Konklusinya dekat sini, aku rather tidur daripada bersembang kosong dengan orang entah siapa siapa. Sebab bagi aku suara orang yg suka bersembang ni mengganggu orang lain. Unless kita memang ada dlm situasi yg tak kisah kalau nak bersembang sampai terkeluar biji halkum, itu lain cerita. Dan aku lebih prefer cucuk earphone dekat telinga pasang mp3 
kesayangan, dan tidur, takpun mengelamun, takpun baca buku.

Simple dan tak kacau hidup orang lain.



Sekian, terima kasih. 

Comments

Popular Posts