RASA

haluu there.

nampak mcm tak percaya kan aku update blogpost? haa samalah. aku pun tak percaya. tapi baca je lah kalau rajin ye dak? hihu

takda apa pun yg aku nak sembangkan kali ni. cuma nak bgtahu, seganas, se kering mana pun hati seseorang tu, beringatlah, setiap org ada rasa. cumanya dia nak tunjuk atau tak ja apa yg dia rasa.

Aku tau by this time, mak aku mesti dah membenci aku. yalah sbb aku kan suka menjawab. aku tau kenapa aku suka menjawab semua persoalan dan pertanyaan dan komen dan bebelan dia terhadap aku. maybe because of past things that I couldn't really move on.

maybe because aku terlalu terkesan dengan segala yg dia dah buat selama ini. mungkin adik beradik aku yang lain masih okay dan boleh berpura pura lagi di hadapan khalayak ramai yg mereka pun ada normal little family yg consist of caring mother, responsible father, siblings yang memahami. macam yg duk tayang dekat dalam tv. keluarga sempurna. takda cacat cela. tapi aku tak. I never felt that way when living with my mother.

I tried to be like my sisters and brother. Just go with the flow kata depa. for a short while, boleh la kot aku nak berpura pura mcm tu. tapi when the time comes, semua penyesalan tu datang menyerbu dan serta merta buat aku rasa kurang selesa. yaa apa aku merapu ni?

Ya, anggap ja aku tengah merapu sekarang ni.

And to menjawab soalan2 kawan kawan aku mengenai aku dan my background, nahh aku cuba avoid. sebab aku tak suka bila org tanya aku pasai family aku. I only loved talking about my siblings. but to talk about my parents, that's off limit.

It is really hurt bila aku tengok blogpost kakak aku pasal cerita dulu kala. when things used to be okay. bila arwah abah masih ada, apa yg kita selalu buat, apa yg abah buat dgn kita. things were like in tv. sedih bila teringat balik. seronok jugak teringat cerita cerita lama kan? when we were younger. but then, reality snapped.

sakit la doe. I realized that I have changed. I dont need any more people telling me that.

Aku rasa sangat sakit hati bila org cuba nak tarbiah aku or bg segala macam nasihat dan seumpamanya. like you have taken care of me since I punya tapak kaki sebesar tapak tangan hang. macam hang dah bersama sama aku menempuh segala suka dan duka aku, macam hg ada di saat aku perlukan hang. NO. YOU ARE NEVER THERE. You never there for me. someone else were. They took care of me. as I were their own child.

so before you go and judge me anak derhaka or apa saja lah.


Kau kena rasa apa yang aku rasa.

Comments

Popular Posts