semoga terus tabah

Long break is almost over. *insert muka paling sedih*

This is the first time ever I did not work while on long break. And please don’t ask me why because all I know is I just want to lay on my bed and do nothing. Haha Heh you wanted money so that you can go shop like crazy but then you’re malas nak arwah nak pi kerja, so you picked bed and pillows over money lah? How pandai -,-“

Here in Alor Setar with le familia. The only one that’s happy is non other than my tummy. Makan macam macam and be happy and forget sebentar whats happening in reality.

Sejak raya ni, ramai dah aku duk dengaq kawan kawan aku cakap “Erik hg nampak cengkung la” aku senyum sinis ja la. “cengkung celah mana pulak? Aku duk macam ni ja. Hampa tengok sapa ni?haha” “ni duk tengok gamaq ni. pipi hg cengkung dah” aku buat muka heran dan kemudian aku kembangkan pipi aku. Depa gelak. “haa, baru nak tanya ni Erik betui ka. Hahaha hg buat muka mcm tu aku tak jadi tanya dah la” “kira betui la kan?” aku tanya depa balik. “betui betui”

Cengkung tak cengkung. Kita tolak tepi. Nanti balik Sarawak tahulah budak budak rumah aku tu nak pam pipi aku balik. Kan omak, akak, ummi dan lain lain?ehehe rindu pulak aku ke kalian.

Susah woi Erika ni nak kabor rindu ke orang. Susah. Unless hampa ni orang orang yg aku sayang sentiasa lah, itu lain cerita. So bila aku cakap aku rindu tu, aku rindu lah. Jangan nak persoal kenapa bagaimana dan mengapa lah k? J


Emm nak cerita macam mana ni hoi. Hilang kosakata. Emm aku nak kata yang aku tak ready. Tak ready nak terima sesiapa pun masuk dalam hidup aku sekarang ni. tak kisahlah sebagai apa sekalipun beliau nak masuk ke dalam (kawan, lawan, teman tapi mesra, skandel, atau apa apa label sekalipun) aku tak sedia. Orang tanya kenapa? Sungguh kau nak tau kenapa? Aku dah tadak perasaan sekarang, nak pupuk perasaan kat orang lagilah aku tak nak. (lain cerita kalau kau memang dah ada dlm hidup aku sebelum ni) kawan aku cakap kat aku bila aku refused nak dikenenkan dgn one of her friends, “aku bukan nak suruh hang kawen dengan dia, aku nak suruh hg kawan ja pun” hahaha. Aku takmau. Aku cakap “tunggu 8 tahun lagi, sbb aku dah tadak hati perasaan. Itu semua dah kena buang. Pasai kawan tu, aku ni bukan senang nk kawan dengan orang. Hg pun tau kan? Aku memilih.” Kawan aku senyap lalu pandang ke hadapan terus drive kereta tanpa byk mulut.

Jadi ada yang sanggup nak tunggu? Tunggu aku yang ntah bila nak okay ni? serious? Hahaha aku ucapkan selamat maju jaya je lah. Sebab kalau aku jadi kamu, aku cari yang lain. Yang lebih sempurna, yang ada hati dan perasaan buleh balas rasa sayang aku. Yang kalau senyum di luar, di dalam pun ikut senyum. Kalau aku jadi kamu, aku tak pilih aku. 
Senang cerita.

n  Ada satu malam tu aku bermain puisi dengan pakboya. Meh aku nak selit sikit puisi pakboya ke aku. Yang mula mula tu aku ingatkan lirik lagu. Kahkahkah tak sangka aku, pakboya pun cekang berpuisi. Gittuhhh~

Pakboya : bicara manismu menghiris kalbuku sob sob
Aku : bukan niatku mahu menghiris, niatku hanya mahu sekelumit rasa bahagia tertawakan kamu
Pakboya : ku cuba fahaminya kerna kamu mencuba melepaskan dirimu dari sengketa lalu. Ku doakan ada sinar menunggu. insyaAllah
Aku : ni lagu ka?
Pakboya : lol. Dak la
Aku : too cheesy. Me is melting. Dasar lelaki yg hanya tahu erti tabor janji manis. Manis kamu sudah ku rasa basi, tawar. Sayang, hati aku keras, kelam.
Pakboya : janganlah kamu jadikan ego masa lalu sebagai penghalang kebahagiaan jiwamu. Mengertilah diri ini yang hanyalah umat penuh nestapa. Yang menanti sinar peluang kehidupan yg bahagia
Aku : wowww. Bicara manis sang adam. Aku kagum tapi hati aku masih kaku. Masih ku kunci rapat. Kuncinya aku lempar jauh. Jauh minda kamu tak dapat jangka. Haha
Pakboya : pffttt. Jgn lempaq jauh sgt. Takut tekunci teruih. Alamat menduda lah kamu.

Ahhhhhh. Pakboya biadap~ waksep dengan beliau memang buleh buat aku gila. Puisi lah sangat enn, macam haram ja bila baca balik. Kahkahkah macam seloka pun ada, pantun tak siap pun ada jugak.heh

Aku teringat kawan aku penah cakap kat aku, “kau tu dah la payah nak sayang kat orang. Ni bila kau dah sayang gila, macam ni pulak jadi”
Kawan aku yg sangat paham aku ~,~
Aku hanya mampu :’)
Jangan risau. Lepas ni lagi susah berganda ganda aku nak sayang orang. Aku sayang yg mana ada sekarang ja. Mohon berterima kasih dan bersyukur. (you-know-who-you-are)

“…if heavens grief bring hell's rain
then I'd trade all my tomorrows for just one yesterday
I know I’m bad news
for just one yesterday
I saved it all for you
oh i want to teach you a lesson in the worst kind of way…”

 (Just one yesterday, Fall Out Boy)

Comments

Popular Posts