masa baru baru ini, rasa lama lama dahulu

kau paham tajuk entri aku kali ni?
tak?
peduli apa aku. kahkahkah

apa yg masa baru baru ini, tapi rasa lama lama dahulu?

satu jawapan.

15 Disember. 

mengimbas perbualan telefon petang 14 Disember 2013.
bersama adik perempuan nan seorang.

dia: blablablablabla kodengkodengkodenggg krikrukrikruirkr.. weh, hg ingat dak esok hari apa?
aku: esok? hari ahad. awat?
dia: hg ingat dak esok hari jadi siapa?
aku: hari apa? entah lah. (nada suara mcm nk mintak penyepak)

lepas tu, adik perempuan nan seorang pun merajuk dgn aku, rasanya lah. sebab aku malas nk melayan dia.
yalah, aku tak sehat sgt. dengan kerja yg bertimbun kedeguskedegushh boom!! ~,~ aku pun taktau kenapa aku buat sound effect cenggini sekali. hmm

haish.
takkan lah aku nak lupa. esok hari apa. (dalam hati aku cakap)
aku takkan pernah lupa. 15 Disember. hari jadi arwah Abah. 
kemas tersemat dalam organiser otak ni hah sampai mati pun lah. 
apalah tanya soalan cenggitu. hmphh

15 Disember terlalu spesial.
takmampu nak luahkan dalam bentuk aksara. 
hanya sayang, rindu yg menggelegak dalam hati sanubari
Abah, we don't have much intimate time together. 
I'm still immature back then, hard-headed. stupid, foolish. always pick a fight with you. always
but no worry Abah, I still do remember the times we shared. 
Abah, will always be my favorite superhero. my first love. 

I miss my childhood. 
how I tricked Abah to complete my homework, 
how I pleaded Abah to let me follow class's rombongan to entah kemana tah, 
how I asked Abah to sign my report card bcs my result suck and Maa takmau sign (abah suruh amek pen, letak kat celah jari dia, then sign kan kat dia. ahaha my one funny guy)
how Abah ugut aku, dia kata 'kalau tayar beskel tu pecah lagi, Abah takmau pebetui dah!" sebab aku bawak beskel mcm penyamun. sumpah aku kayuh beskel mmg laju gila. smpai kena chop penyamun ~,~
how Abah mesti suruh aku duduk sebelah dia bila pi makan kat luaq. sebab senang dia nak tampaq aku kalau aku buaih. hahaha. (salah sikit ja, piapppp tangan Abah lekat kat lengan aku) 
how Abah kalau balik dr somewhere mesti beli sesuatu kat aku, kaklong. (aku tak ingat pulak adik2 aku dapat ka dak. aku kan tak kesah ke depa, haha)
nah banyak lah lagi momen momen manis serta pahit. ehh takdalah pahit sgt, kelat sikit la

paling kelat, bila kena pukui dgn besi kat betis. 
sebab aku keluar dr rumah tak bgtau dia. ehehehe buleh tahan lama jugak aku merajuk dgn Abah sbb dia pukui aku pakai besi. selalu kena dgn tali pinggang takpun rotan ja. kali ni spesel dia bg aku. ehehe

takpa. apa apa ja yg aku terima dari Abah, aku dah terima pun. itu cara dia mendidik. kalau tak dipukul atau dirotan, mungkin aku taktahu perit tu rasa mcm mana. mungkin aku akan jd bebai mcm adik lelaki nan seorang aku tu, spoilt brat. puihhk. sbb tak penah kena dgn Abah. 
aku bersyukur aku sempat kena dgn Abah. 
aku rasa aku yg paling byk kena dgn dia. mihmihmih
sebab nya satu, AKU YG PALING KETEGAQ, PALING BOAIH.
besi makan dia. 
outcome nya, aku lah antara siblings yg paling tough dalamannya, payah nak tengok aku breakdown.
payah. 
acehhh, puji diri sendiri. eww hek eleh sgt ~,~


since he left, I do feel empty inside.
I didn't do anything to fill the emptiness.
I just let it be empty.
because non can replace him. 
because non can do so. 
Abah, if'd you still here, we'll be celebrating your 52nd birthday.
May you rest in peace & may Allah bless you with all His might. 
I love you, first love :')


you are my security blanket,
that protects me from monsters,
under the bed-
the warmth that wraps around me,
in the air-conditioned breeze-
the comfort of company,
when a bad dream leaves me lonely,
you quiet the heart,
that thumps in fear,
and silence the mind,
from unnecessary thoughts-
you make me feel secure. 
-Jasmin Hassan

Comments

Popular Posts