mimpi

dalam zine #AntaraGarisan ada puisi Jumaat itu kan?
ekhems. ni sambungan.

ehh takda lah. bukan sambungan pun.
tapi tajuk nya sama. Jumaat Itu. 



kau datang lagi
menggenggam sehelai kertas merah
aku kenal kertas itu
lebih tepat lagi, surat itu. 
itu surat luahan kata hati
dan rasa aku suatu masa dulu
masa aku yakin kau lah lelaki itu
kau lah 'my one knight in shining armour'
kau lah yg akan teman aku di jalan jalan di hadapan
tapi aku salah. 
kau cuma datang, selepas puas
kau hancur robekkan dan pijak hati aku
lantas aku pikir nak ambil semula 
surat yg aku penat penat tulis sendiri itu
satu satunya surat cinta yg pernah aku tulis
seumur hidup aku.
tangan kiri aku rampas kertas merah itu
tangan kanan aku kepal penumbuk 
"bagi balik hati aku lah barua!"
aku sempat tumbuk dia betul betul kena dekat dada
padan muka, bangsat.

"bbuuzzzzz buuuzzz tett tettt ttennetettettette"
mata aku laju bukak, shit. damn. fak. madefaker
mimpi saja rupanya. 
tapi mimpi ini indah. 
:')

Comments

Popular Posts