salam 22 tahun

one year older, one year nearer to death, I guess.

mengenang kembali perbualan telefon semalam dengan Pakboya, 

"so aku org yg ke berapa wish ni?"

"yg call atau secara keseluruhan nya?" aku tanya balik

"yg call la"

"hg la first"

"aku yg first? even aku call sejam lambat?" time tu Tuhan saja tau, aku rasa nak nangis. entah kenapa rasa sebak semacam. mungkin mcm ni rasa dilupakan. 

orang yg kita tunggu tunggu nak wish besday ke kita pun sampai ke sudah takda. 

mcm ni rupanya rasa dilupakan.

tahun depan aku nak pura pura lupa jugak lah tarikh hari jadi sendiri. 

mama pun wish lambat, lupa katanya. bunn sampai sekarang pun tak wish lagi. kaksu si anak siam tu pun wish kat twitter ja. tak fun langsung. semua pesen kedekut kredit, kaklong jgn cakap lah, perangai lakhanat dr dulu lagi suka sakitkan hati aku. adalah tu agenda tersembunyi. mcm lah aku baru sehari jadi adik dia. hehh bukan dia taktau yg aku ni pesen hati kama. 
bukan dia taktau yg aku ni kuat emosi bila part lambat/lupa/sengaja lupa wish birthday ni. hmm
nyampahh


husnuzon erika husnuzon.

terima kasih Omak, belikan sepotong ciskek secret recipe, belikan hadiah baju sendat saiz M (hiks),memang aku pakai baju tu pergi swimming aja lah. buatkan kertas ucapan bersaiz A4. 

aku senyum aja tengok kek tu tadi. susah jugak nak habiskan sepotong ciskek ni. I appreciate everything. 
terima kasih! sayang betul kau ke aku kan? aku pun sayang kau jugak. Omak dan Ayah di hati ese :')

would the tears be worth it? nay, I don't think so. 
Fergie kabo, "Big Girls Don't Cry"

nak di bandingkan ucapan selamat hari jadi yg paling bermakna itu sebenarnya ucapan yg boleh didengar di telinga, terasa sampai ke lubuk hati sampai rasa nak menangis sbb ucapan tu pakej sekali dengan secubit pasir halus yg hadir di pinggir mata. gittu 

sbb tu aku suka bila org nyanyi lagu besday kat aku time on call, masa tu lah segala sendu tu sampai. rasa nak menitik air mata T___T sebak dia lain macam, mcm tengah tengok cerita hindustan. kakakaka

I like the idea of someone wasting his/her time just to dial up my number, wish me, talk to me, laugh with me, on my special day. I treasure every cents of his/her credits for calling me. at least, for once I felt like I'm important, I guess. 

so hands up, hats down to pakboya, mama, merah, Ayie & Kaklong for calling. *sapu habuk tepi mata*

22 tahun, apa ada pada umur? 
ada aku. aku yg berumur. 

7May2014
2400

Comments

Popular Posts