sebelum dan selepas berlepas


24 june hari tu last paper aku, yakni hari nak pulang ke semenanjung pun semakin hampir. Makanya malam tu pun aku mengajak lah teman tapi mesra aku, iaitu lailing latip bawak aku jenjalan makan nasi rawon embak. Selama tiga tahun aku duk Sarawak tu dh berjuta kali aku dengar org bercerita kisah nasi rawon yg sedap enak finger licking good tu, tp takpernah pun aku berkesempatan nak pi sana. So aku pun keluarkan la ayat2 syahdu sedih dan hegeh aku ke lailing, lailing pun bersetuju nak bawak aku g mkn situ. Yeayy! Oleh sebab dak2 2576 dah kenyang makan, so aku pun ngajak la akep & jemah. Akep on, dia kabo jemah tdo tak bangun2 lagi. Penah jwb esei berkajang kajang kot tadi. Haha okay kita tinggalkan dia. 

Emm nasi rawon sedap. Dia simple ja, nasi putih, sup daging, beberapa keeping daging bakar dan semangkuk kecil sambal apa tah kaler kuning peach mcm tu. Aku celup la sikit daging ke  dlm sambal tu, amboi pedas betei. Tak sanggup. Aku makan biasa ja. Aku mana tahan mkn pedas. Hish

Habis tu masa hantar akep pulang, terserempak niniey, aku kabo aku nak tengok bola Italy vs Uruguay dengan depa. Mintak depa amek aku kat rumah. Dia pun “okay bos” ke aku.

25  Pukul 12 tgh malam. Aku layan bola dekat kedai makan apa nama tah. Dengan membe membe lelaki aku pulak. Ada niniey, akep & jemah. Time tu depa duk bahan aku ja. Kes spain kalah, asal ada masa terluang ja depa akan cakap, “ehh bila ehh spain lawan? Ehh la dah balik kan spain tu? Hahahahhaa” mcm celaka perangai. “kaa, sbb kau ada la ni dapat kad merah, sebelum ni aku tengok takde pun yg kena kad merah” “kaa, sbb kau la ni, game lambat je” semua aku kena. Sepanjang tu aku relakan ja diri kena bahan. Nak buat menda lagi dah. Hahaha aku pun ckap la dengan nada tak puas hati “alaaa dah dah la buli aku, esok aku dah nak balik tau” “sebab esok kau nak balik la kitorang bahan kau. Hihihihihi”

Redhaaaaaa


Start siang 25hb tu aku dah konong2 packing barang nak balik. Ya lah flight aku pukul 9.30.
Aku balik satu flight dgn Lailing & kak yam. Hikhok

Sesampai di klia, aku dpt text dr kakhanto, dia kabo dia takleh teman aku kat klia sbb dia period pain. Dia wakilkan si paus temankan aku. Dlm hati aku “sial lah, nak buat menda ni dgn si paus ni sampai flight aku esok pagi balik alorsetar?” buntu sial aku. Aku jd tak keruan dh, dlm hati aku rasa mcm kak aku ni nak troll aku lagi. Takkan lah dia sanggup nak biarkan adik kesayangan dia ni mereput kat klia srang2 smpai esok pagi? Takkan lah. Kok ye pun, kirimlah nasik beriyani kambing aku dulu. Hmmphh

Sekali si paus pun datang dan mmbawa beg aku. 

Dan laju dia jalan tengok2 si kakhanto tu ada duk bertenggek kat burger king, eleh nak tipu aku konongg. Ingat aku baru 2 malam jd adik dia ka? Eleh

So aku dapatlah makan nasik beriyani kambing kegemaran aku tu. Wuuuuu bestnyah! Akhirnya aku dah dapat apa yg aku idam idamkan. Mihmihmih dah tak menangis dh anak dlm perut aku ni. Hehe hehe

So merempatlah aku, kak aku dan paus kat klia sementara tunggu pukul 5 pagi sbb nak naik erl ke klia2 pulak.

Sesampai kat klia2, maigaaadddd, besaq siaaaa. Mcm mall siot. Lagi besaq dr mall siot. Mcm mall yg aku pi kat Dubai dulu. Tp Dubai Mall tu mmg lah lagi besar. Dia kan so-called the largest shopping mall In the world. Phewww *sapu peluh*

Brekfes dekat mekdi. Check in dalam. Kaklong pun dah boleh gerak slow slow pi tempat kerja. 

Mulalah ekspedisi mencari terminal J14. Nak muntah aku jalan. Punyalah jauh aku kena menapak. Terminal tu jauh gila. Elok aku smpai ke gate J14, dah boleh masuk pun dlm flight. Haha haha haha

Duduk ja dlm flight tu, terus aku doze off. Sedaq2 ja dh smpai aloqsetaq. Wiuwiuiwiu
Makteh pakteh ambil aku dekat airport. Lepas brekfes, terus aku tak cakap banyak, aku tdoq sampai pukul 2setengah. Bangun mandi, tgok Temptation of Wife (drama Filipina yg aku tgh addicted sekarang ni)

Blablablabla

Tengok tv, makan, tengok tv, siapkan fyp. Kahkah orang lain bersenang lenang, aku gigih amend fyp lagi. Lepak chill lah! 


Balik rumah mama, jumpak dengan anak anak kucing. Alalalalaaaa sukanya tengok depa. Ramai sungguh. Selama ni aku tgok gamaq ja kaksu send kat waksep. Ni dah boleh bertemu empat mata. Hiks. Ada Jebat si kuat selfie, Qi, Patah, Jalapeno, Putih & Apelin Cauki. Dalam banyak2 tu, yg paling attract aku is si apelin Cauki. Haha haha sebenaqnya nama dia M, boboy yg letak nama M, aku yg tukaq jd Apelin Cauki sbb dia demok gedempol sgt. Aku gerammmm rasa nak picit2 lemak dia. Apelin Cauki tu boboy punya, patutlah dia demokkk sangat. Mama kata “awat letak nama apelin cauki? Kesian aflin shauki jd nama kucing” aku cakap “sapa suruh dia gemok sangat. Haha” 

Serious ahh, dia mmg mcm apelin cauki. hikhik

yeay habis ekjemm!
Italy vs Uruguay
selfie dengan jembalang jemabalang sesudah menyaksikan kemenangan #URU
Tunggu ERL nak ke KLIA2 w/ kakhanto
 
Jebat in action. dasar kuat selfie. hiks

Mama cakap dia bukan gemok pun, Apelin Cauki ni muka chubby ja.
Chubby!
Jengjengjeng Apelin Cauki


aku nebes esok ehh japgi (30hb) aku nak start lapor diri LI. wuhhwuhh wish me luck! bye.

Comments

Popular Posts