REPOST : They Mean More Than A Lot :')






Ni lah rakan taulan ak.hehehh. the h1p4 cronies!
Meh ak kenalkan,depan : Aiman BON, Azu (si hebat dlm segalagalanya),the practicum leader Meon (si hegehhh) & Izzat (si hingaq)
Barih kedua(from left) : Atin, Imsa, Azra, Atul (baju merah), Ainy (yang taf), Ayu, Pn Musyi, Amirah(kak ros), Ned (the asst. Practicum leader )& Iejah(my bestie).
Belakang (from left): Hu, Leeza, Dayah, Iepah, Dina, Hani, Baby, Erika (ehemehem)& Yue

So nilah dia manusia manusia yg mengiringi hampir setahun ak kat penang ni.heheh. tgok pun tau pompuan lagi ramai kan?4 org guys tuu sngat lah hingaq.hha tambah2 si hujung blh kiri tuu,kalu bule renggah,satu bangunan bule dengaq sora dia gelak,punyalah meriahhh. Kalu dalam dewan kuliah tu dia gelak,mmg pakat tak jadi keja la semua org.haihhh.tp dialah penyeri,kalu dia tadak,takka mandommmmm.huuuuu.
Draft dah lama siap tp skang baru rasa nk post kat blog aku ni.huahua. yalah nk kumpui segala memoirs yg ada nk buh dalam satu post ingat senang ka?huaaa. at last siap jugak, tahniah Erik!
Ohkay, skang time aku nk judge merekamereka di atas based on my own purely experience with them for almost a year. Are you really ready guys? Ahh, kesah apa aku kalu mpa tak ready pun, mpa mesti nk tau apa gelaran yg aku bg kat mpa secara langsung ataupun dak kann? Hha. So scroll on babe !



1.       Aiman si boneng
Yepp. Memula tu ak agak pelik dengan mamat ni sbb dia salu duk usha org dalam kelas,hha aku perasan kot sbb aku pun kongsi hobi yg sama dgn dia. Heu. Aku ska dgn gaya dia sbb dia kalu gelak sgt lah meriah kelas. Dia outspoken& aku ska dia bila time English sbb dia akan jd the most active student in class during that time.mueheheh. dia kalu kata kat org mau sakit gak hati oihh sbb mulut dia agak langsi gak. Tp okay lah tu ! err, btw, I called him BON.
2.       Azuan si hebat dalam segalagalanya
Err, dia sgtlah pandai dan sempoi. Dia lebey kurang gak err perangai mcm mamat boneng di atas, Cuma dia tak err gelak meriah sgt. Aku tgok dia, then aku teringat one of my friends penah nk jatuh hati kat mamat ni sbb muka Azu ni mcm muka mamat yg dia penah minat masa dia kecik2 dulu.heheh (maap laa nama kawan terpaksa dirahsiakan demi keselamatan bersama,mueheheh) hha. Ada la goodlooking dia tuu, patut err si ehemehm sayang, auumm !
3.       Izzat sumanto J
Haa, hat ni sorang lagi, kalu dlm kelas ada jaa idea dia nk nyakat, huihhh, smpai aku pun penah kena gak. Ada ka patut nama aku yg sedapsedap Erika dia p panggey “Erika Sumanto”???? mai kot mana akai dia nk panggey aku centu pun ak raguragu gak, tp aku pun apa lagi, aku panggey dia izat sumanto lak.huahua. padan muka ! he’s clever yet very mischievous. Heu.
4.       Meon yg err, hensem? Hegeh
Ini lah dia satu satunya lelaki dalam kelas yg aku paling rapat, smpai penah menimbulkan byk spekulasi di antara kwnkwn dia dan kwnkwn aku, kesian dia.huahua. yepp my bestfriend. Memula masa masuk h1p4 aku agak pelik dgn dia sbb dia sgt lah senyap dlm kelas, dahtu mai lambat lak.bajed baguih ja. Aku panggey dia blur kuasa satu  dulu sbb dgn appearance dia nmpak sgtlah geeky. Hha, smpai aku penah gtau dia awat muka hg mcm senang kna buli ja? dia kata kalu hg berani buli la aku,aku pun apa lagi besok tuu aku stat cakap dgn dia dalam kelas, I heart my practicum leader because he is the first person that help me with my math ! err, mungkin ramai yg agak tak comfy dgn dia sbb dia bukan stai cakap sgt dalam kelas, dia hnya kmceng dgn org yg dia rapat ja & dalam kelas tu yg rapat dgn dia just aku & iejah.(mpa tatau, dia ni hingaq kot dahtu, suka gossip pulak tuu,heu.) Hohoh. Err, Meon, tenkiu belanja aku mcmmcm. (aku ja yg duk belanja hg,huh hg jarang kot belanja aku,heheh) hg jgn gtau org tau rahsia aku,kalu dak aku gtau org rahsia hg,mueheheh J syiok outing dgn hg (kat penang&aloqstaq) nti kita battle bowling lagi naa? Hha.wekkk.
5.       Atin
Atin ni pandai gila math, aku ska dgaq dia cakap sbb sora dia sgtlah lembut. Seb bek aku pompuan. Kalu dak, dah lama aku suh mama minang. Err, gila ! hha. Atin ni pandai dlm semua subjek pulakk, best kalu bule dengaq dia elaborate jawapan dia satu satu. Jadi paham gila lah!
6.       Imsa
Imsa ni lebeh kurang gak err dgn atin. Stokstok last malay girl on earth. Sopan cukup, lembut cukup pandai cukup, semua cukup laa. Ims ni rajin pulak, aku suka duk tgok dia duk bg siap tutor time rehat. Org len duk kalut makan, dia duk cerok mana ntah duk wat tutor, hebat ! imsa ni kalu makan nasik lemak 4flat, mesti bg ikan bilis kat azra.hha dia tak mkn ikan bilis.huahua. dia pun tak mkn pedas, mcm aku pulak ! huhuuu, ada geng !
7.       Azra
Err, aku suka gila kalu sembang dgn azra, sbb dia kalu bg pendapat mmg kaw kaw lah. Ada sekali tu time chemfren, aku duk dgn dia & baby, baby tetiba tnya bakal suami ada org mana? (tudiaaa, nmpak sgt la km paa tak wat chemfren.hha org len duk kalut wat chem.fren kami pa bule lak duk wat forum sesame sendrik.hha ) then, azra jawab org kedah ! hha. Lawak, then, dia pun gtau laa mcm2 pasai gewegewe dia yg duluuu. Ouh,azra ni sorang yg ada pendirian yg sgt kukuh mcm tembok besi. Yepp. Betui. Org yg sgt berprinsip !
8.       Qure
Heee. Nk cakap cena pasai dia ni sorang ha? Aku tak la rapat sgt dgn dia, tp km dua penah terlibat dalam satu math pnya program ni, aku time tu la bule kenai dia dgn lanjut lagi. Syiok sebenaqnya kwn dgn dia sbb dia suka wat lawak secara spontan dan aku rasa dia sendrik tak perasan yg dia dah wat lawak,hha. Hee. Atul, jgn gtau org tau apa2 yg Erika cita kat atul tau time tuu. Tu rahsia kita.hohoh. J phewww, atul ni series pandai cuma err dia ni cpt rasa nk give up & she takes too much time crying over split milk. Bukan salah kalu nk regret on something yg kita dah wat,  cuma tak perlu regret lamalama sbb benda tu pun dah jadi kan?hee. just go with the flow bebeh !
9.       Ainy
My sayangggggg ! err, bila dah nk habes matrik baru dapat rapat dgn ainy& knowing her is one of the best things ever happened to me in this matric.  Aku dapat tau yg we have a lot in common for example we’re crazy over PURPLE ! hoyehhh. Km tasuka minum milo, km minat Lee Minho etc etc. Ainy ni pun tak minat makan ikan bilis.hha. mcm imsa laa. Hha. Aku suka dengaq dia begaduh dgn ned over stupid things,haihh, ada sekali tu depa begaduh sapa nk tidoq kat belah kiri ka kanan tilam,ada ka patut? Haihh, begaduh manjamanja laa. Kenangan aku spent dgn Ainy aku takkan lupa, she is fantastic girl, aku takkan lupa mata dia yg sgt cantik tuu, aku takkan lupa bila aku tidoq dgn dia &ned ataih satu katil. Gila laa,kesian ned, kena kepit. Hha. Maap ! thnks Ainy belnja mcmmcm, teman aku bukak posa, stdy samasama, jln2 keliling kmpp samasama, tidoq samasama, p kelaih samasama, err, byk lagi kut yg samasama. Hee, jgn lupa Erika tau ! ailebiu Ainy Taf ! simpan gelang pepel tu elok elok tau. Sy hadiah kat kamu !
10.   Ayu
Hee, ni sorang lagi yg aku sayang. Dia ni sumpah pandai ! aku suka bila bule tiru chemi dia.hha. tenkiu ayu bg Erika tiru, hohoh. Ayu, tenkiu sbb sudi dengaq Erika duk hingaq2 kat telinga ayu, sudi tggu Erika yg siap agak lmbt, heheh, sudi p kelaih dgn Erika, sudi jalan dgn Erika, sudi mai bilik Erika yg nun kt ataih langit, belnja Erika, bg Erika toraitorai koleksi selendang ayu yg seluas gudang garam tuu.hohohh sgt syiok bila kita duk men fashion consultant tuu.hha gilalah, org len duk pulun wat tutor math, kita duk syiok lilit selendang.hha lawak kot. Lawak time ayu kena bediri ataih kusi sematamata nk lilit selendang kat kepala Erika,hha padan muka, sapa suh hg pendek? Heu. J
11.   Amirah aka Kak Roihh
Err, sbenaqnya memula tu agak pelik dengaq kak ros cakap sebab dia cakap ada kiter kiter, aku ingat dia saja ja cakap centu tapi bila dah salu dengaq dia duk cakap centu baru aku tau yg dia mmg stai ckap centu.hha. malu ! kak ros ni sgtlah pandai eventhough dah berpunya.ehemmm. kacak ouh pakwe kak ros ni (tenkiu kak ros sudi tunjuk kat kmi smua gmbaq ehem ehem !)hha. Sesuai dia dgn kak ros, aku suka gila kalu bule sakat kak ros,hhe, kak ros pun sempoi ja, ai likeeee :D
12.   Neddy
Do I need to elaborate more when there’s already A POST I made just for you ned? Ohkay, tolong jaga diri anda elokelok ya? Nti sy dah tadak, kmu kna p toilet sorangsorang, kmu kalu masuk U nti kalu tak seU dgn sy, kmu cari sorang kwn mcm sy tau, so that nti dia bule teman kamu p toilet,heheh. Tp tp tp, sy rasa mesti dah tadak org yg sanggup teman kmu p toilet kui satu dua pagi kannnn? Selamat mencari ! hha.  Correction ya, dalam ketas yg aku kena komen pasai hg tuu, aku tulis silap okay tajuk lagu tuu, malu lah wehh! Hha. Meh aku nk pebetui kat sini, tajuk lagu tu EVERYBODY by MICHAEL INGRID, pffttttt, kali ni betui kan? Hg jgn nk perli aku lagi dah lepas ni.wekkk ! ingat lagu tuu ned, tu lagu kita ! aku chup dulu,hha J ailebiuuu Ned Saari.
13.   Iejah my sweetheart
Ohkayyy, nilah dia org yg bertanggungjawab memperkenai semua org dalam kelas tu satu persatu kat aku masa aku memula masuk h1p4 tuu.hha. iejah, we have known each other since forever kan? So you already knew that I love you too much, err, iejah, tenkiu duk dengaq km bercerita.hha. hee, cuba ingat balik masa sem satu dulu, kita ada minat org tuu kan? Km minat si A mpa minat si B, then cena tatau, org yg km minat bule p tegoq mpa, and org yg mpa minat bule duk tegoq km pulak,hha. Sampai mpa bengang mpa kata kat km, Erika, kita switch ja la org yg kita minat tuu, mpa amek B, km amek A km pun, woihhh, mana bule, km tak kira km nk yg A jugak !hha. lawak la kan? So weird.hha. lastlast duadua pun mcm hampeh.heuu. err, iejah ni kalu org yg dgn dia stai tak sabaq mmg habes laa, mmg kena sabaq byk la dgn iejah ni, sbb dia stai moody terok punya lah. Sumpah tak tipu. Seb bek aku ni penyabaq byk,hohoh. Nmpak stai lembut manja serta ayu, tetapi sekali dia jelling, mau sakit gak err hati,haaaa. Ehh, km suka tgok mpa menari ! SO HOT ! haaa, hnya yg bertuah ja bule tgok iejah menari ouh.hha. aku lah tu ! J
14.   Hu
Err, amoi sorang ni dlm kelas keja dgn cellphne dia jaa, tp genius habaq hg.hha. aku syiok bila tgok dia dgn iejah duk sembang in Chinese. (including yue) aku suka bila tgok Yue duk suroh Hu tulis apa yg kuaq kot mulut Yue.hha ( biasa err aku & iejah akan group dgn Hu&Yue dlm ensaimen Math&Eng ) so salu yg kena tulih apa2 is Hu laa.hehehh. dah la cute,adehh mcm anak patung weh.
15.   Leeza
Ehemmm, si dia yg sukakan warna merah ! wuhuuuutttt. Km syg mpa fasi chemi ! hehehh. Tenkiu ajaq km chemi hat mana km tak paham.  Km suka duk dengaq mpa duk becerita, heheh. Mpa lah fasi chemi paling sempoi di dunia, km sayangggg mpa ! km doakan mpa dgn si pendekkk kekal  tinggi ehh lama. Hha. Tenkiu teman km p manamana, J nti kita outing kat aloqstaq naa? Hehek.
16.   Dayah
Ehehh. Dayah ni rather a quiet person in class. It’s almost a miracle for me to hear her voice in each class eventhough she’s there. Hehehh. Ohkay, pada sapa yg tatau, pembekal cerpen or novel secara soft copy kepada aku ialah dayah.hohoh. aku suka bila dengaq dia cita pasai overall satu satu cerpen tuu,heheh. Dayah ni pandai lukih ouh.haaa, aku penah bg buku aku tuk dia lukih, dia lukih gmbaq monyet yg kiut, yg menjadi tndatnya kat aku smpai skang ialah kenapa monyet??? Hmm.okayy kita biarkan soalan itu tak berjawap.hha J dayah, thnks ajaq Erika math! Sorry kalu Erika komen agak terlalu jujur,hohoh, it just came crossed my mind,hee
17.   Iepah
Hmm. A very intelligent person, in chemi usually. My bff’s (Fann) roommate. Aku juga mempunyai masalh yg sma dgn baby serta kak ros, untuk memahami bait bait yg keluaq dr mulut minah ni sbb dialek tganu dia sgt lah pekat mcm kopi o panas! huaaa.
18.   Dina
Ouhhh, fasi bio ku yg amat aku sayangi ! din, thnks ajaq Erika bio, bawak seguni rambutan time kita wat biomet, syioknya mkn rambutan mlm2 kat atas stage kat dataran tu kan? Heu best ! thnks fr all yr help, I’ll never forget what you have done to me.  Ehh, thnks sbb usaha gak suh ayah  din bawak durian sbb Erika duk mintak, maap laa. Erika mmg ceni, tak malu ! hehehh. Btw, durian tuu mmg fabulous ! you are awesome din !
19.   Hani aka my mammi J
Hehehh, memula tu masa masuk h1p4, aku agak pelik dengaq cara hg duk gelak, tp lamalama rasa syiok lak,heheh. Mammi tuu aku panggey dia saja2 laa.hha. syiok.heu mammi, mintak ampun tau kalu ada terasa bila aku duk kata kat hg secara depandepan tu tau? Aku sumpah melawak, tadak niat len. Hehehh. Mammi, the way you posed in front of the camera is real unique (dengan jari duk wat peace buh kat tepi pipi tu kan..) mammi, nti kita kuaq men bowling tau kat aloqstaq.hehehh. ailebiuuu cicakmumm !!!
20.   Baby
Wuhuuuuuuuuuhhh. This girl is something, she has what others don’t & I dunno what is it. Heheh, she is real special. B, thnks tau duk dengaq apa yg Erika duk merepek, denqag apa ja pendapat Erika even though kadang tu macam tak logic ja  kan? Hehehh. B, kalu stai Erika yg cakap depan ni penah wat b terasa Erika nk mintk maap tau, setengah org takleh terima kan?heheh. Erika pun tak sedaq yg b penah terasa dgn Erika.huuu. b, its been a great pleasure to have known you, pls stay the way you are. Don’t chnge any single thing about yourself bcs thats make you YOU ! hmm, Erika tau b mampu wat apa yg Erika wat,heheh cuma plenty of time is needed. B, every person has their own way to solve 1 problem, & I know you can do it ! don’t give up okay? It’s okay sometimes to cry, Cuma take it easy bebeh. & one more thing, DON’T THINK TOO OUT OF THE BOX ! heheh. Life is simple though.
21.   Yue
Hmm.very talkative person. Haa. Full of ideas. Fucking creative& talented ! aku suka gila bila tgok dia curahcurah idea nk jawab ensaimen Eng. Hha gila lah aku dgn iejah duk relek ja kot,huaa syiok gila ! hha. Opps, kantoi la weh km dua duk saja,hha. Hmm, nk tegelak pun ada bila teringt time kena marah dgn sir lim tuu, sumpah aku takot weh, first time kot kena jerkah centu.huaa. pehtu bila habes kena marah tuu, aku dengaq lak si Yue ni duk makimaki sir dlm bhasa cina.hha dia kata nk panggey geng dia mai qimbuk sir,hha lawak weh. Aku, iejah & Hu duk gelak ja la dgn misi visi Yue tuu.mueheheh~ tp jgn risau kwnkwn, sir maseh lagi mmpu berjalan lenggang lenggok ke kelas.hha.


Okay, dah habes la aku stori pasai my prcticummates.
Now, dear mates, don’t forget me ahh?heheh
Thnks fr being a part of my life ! you rock!

Comments

Post a Comment

Popular Posts