The Second in the family.

hi!

this time aku nk post about me. hiks.
Anak kedua dlm family (second in the family)
okay, sebenaqnya hari tu ada membe bg aku link -->  klik sini kat aku, bila aku baca. aku leh konkludkan yg  ada gak yg betui, & ada gak yg tak betui. so kali ni, aku nk repost apa yg blogger tu upkan, then modifiedkan dgn apa yg aku rasa kena dgn aku.

according to the blogger, anak kedua ni;
"ANAK MANJA IBU
sebab apa- apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. apa sikit ibu!!"  

emm. yg first pun dh tak kena dgn aku. aku taktau nk kata la. tapi aku bukan anak manja mama & kalau arwah abah ada lagi pun, aku bukan anak manja abah jugak. sbb dlm family aku, anak manja abah is Kak Hanto & anak manja mama, well you know lah sapa kan, who else kalau bukan si bunn tembun tu -..-

"ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia ajer yg betul..dlm ramai2 adik beradik dia ajer yg KETEGAQ .. kemahuan dia kuat.. kalau buat sesuatu sungguh2… kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan.."
emm. *nodding head* ada betuinya. mmg tak dinafikan aku agak ketegaq. bukan sorang dua ja kata kat aku, ramai dah =.=" okay. statement diterima. *tanda ✔* tapi tapi tapi, degil aku kena gaya jugak kayh? & aku hanya berdegil dgn org yg aku tau dia leh handle kedegilan aku ja. ehh? mcm mn tuu? ntah. 


"TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni dia tak pujuk makwe / pakwe dia.."
haaa. yg ni rasa mcm nk bangun, pastu berdiri atas kerusi & tepuk tangan kuat kuat sambil berkata "SAYA SOKONGGG!" emm emm. tapi aku tadak pakwe -..- makwe byk la. kesian makwe makwe aku, ramai yg terabai kes aku tak pandai nk memujuk. kuang3.


"BERCINTA
Tak digoyahkan anak no 2 juga …. dia kalau bercinta, sangat setia…sanggup berkorban …"
bercinta? emm. topik ni mmg takleh nk elaborate jauh jauh la. sbb pengalaman bercinta mcm tak layak ja nk bg huraian lebih lebih. =.=" becinta baru 3 kali. ex pakwe ada dua. becinta dgn org yg sama dua kali. (notis: rasa bangang pulak tiba2 teringat pasai ni) tapi tapi tapi, AKU MEMANG SETIA. :) SANGGUP BERKORBAN. huks. *betuahnya bakal pakwe aku nti. ehh?*


"HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang ( kononnya ) kalau hitam2 hitamlah kalau putih …. putihlah ….degil tak boleh toleransi"
hakhak. hat ni nk gelak. taktau nk agree or not dgn statement di atas. tapi aku pecaya yang time changes, people change. people change with time. so, kalau hari ni aku kata ya, mungkin minggu depan aku tak akan kata ya. it depends actually. depends on my attitude. 


"HATI
No 2 ni juga nampak ajer keras…tp hati dia lembut juga….SATU lagi peel dia…dia tak boleh ditegur….kalau kita tegur dia mesti tarik muka"
TRUE! nampak ja keras. tapi lembut bhaiii~ sapa yg kenai aku truely, akan angguk2 dengan statement di atas lalu berkata "sungguh dah la tu, erik oiihh" and satu lagi, aku tak bekenan sikit statement kedua tu, actually, aku tak kesah ditegur & kalau aku tarik muka, dh nak buat mcm mn, refleks :P aku okayh kalau kena tegur, cuma aku takleh kalau kena tengking ja. hat tu mmg pantang, rasa mcm nk meroyan ja kalau ada yg menenking2 ni. (ada org marah pesen tegur elok elok, ada org marah pesen suka menengking, menempik. yg pesen tu mmg aku tak bekenan.) 


"BERDIKARI
very independent..mmg betul..tp kalau terlebih indepent pun payah…..Tapi  mudah bergaul..campak lah kat manapun sekejap dah dapat kawan..very take care of her brother and all stuff belonging family.( sebab terlalu ambil berat pun menyampah…semua adik2 kena control kena report kat diorang ) .."
yg ni betui. BERDIKARI mmg betui, kalau tadak sapa yg aku kenai kat tempat baru tu, mmg aku leh berdikari, tp kalau ada ja sesapa yg aku kenai, konfem aku jd mengada. contoh, bila aku duk shah slam, aku ada kak aku, aku leh ja pi interview keja sendiri, tapi sbb aku tau dia ada, aku jd mengada suh dia teman aku pi interview lah, mcm mcm lah. :P (aku hanya mengada dgn org yg aku tau dia leh handle ke-mengada-an aku ja) mudah bergaul? agak betul. tapi tak terlalu mengmbil berat pun. aku rasa yg terlalu mengambil berat tu selalunya anak sulung. bukan anak nomot dua. 


"ARAHAN
anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan….dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata..tak boleh kerja ngan org…ramai anak no 2 ni keje sendiri"
betul. kalau terima arahan pun mesti time nk buat tu rasa rebel semacam ja. tp dh menjadi tanggungjwab, kena ja ikut arahan. but sometimes aku akan buat arahan aku sendrik. & mmg aku lebih suka buat hal aku ja. #foreveralone wkwkkwk


"PEMAAF &  CARING
tak dinafikan no 2 ni pun pemaaf & caring…TAPI awas jgn bg diorg marah….kalau depa marah faham sajer lah"
PEMAAF, CARING & PENYABAR. antara tiga tu, yg paling aku kena dgn aku is penyabar. yes. aku memang penyabar. aku bukan hot tempered. tanya kawan kawan aku, penah ka dorang nmpak aku marah marah? tak penah & kalau betul aku marah, aku akan marah kaw kaw & expression muka aku mmg akan berubah gila gila punya. sampai aku tak payah gtau apa2, dorang sndrik akan tau yg aku tgh marah. sampai mcm tu sekali muka aku takleh menipu. aku payah nk marah kat org, tapi bila dh marah, senang ja aku maafkan org. senang sangat. Caring? ya. hanya dengan org yg aku sayang sahaja. ehh, ada pulak aku nk caring kat org yg aku benci? gilo ko apo? -..-


"PAKAIAN
Nak ajer up to date…semua nak kemas….TAK dapat  merasa kita nk up to date"
up-to-date? bukan aku. aku pakai ja apa yg aku nk pakai. kisah pulak aku ikut trend ke idok. wkwkwkwk. statement ni merapu >.<"


ni ja lah apa yg aku dpt konkludkan pasal anak kedua. sebenarnya byk lagi ciri2 anak kedua ni. tapi ahh malas mak nk taip. ni pun aku nk bg pendapat aku kat blog post tu ja. hiks. 
kthanksbye. ^^


Comments

Popular Posts