Don’t get too close its dark inside

You see, I have this kind of habit where I don’t favor any newcomers getting into my life. I find it’s very hard for me to accept them.

Amvoi susah betul taip dalam English ni.

Senang kata, aku meluat betul dengan manusia pesen terhegeh hegeh ni. aku allergic betul dengan manusia pesen desperate tak beragak (trying too hard) nak suka suka intrude someone’s life. Macam itu satu perkara yg enteng gittu.

Percayalah, aku taksuka taksuka taksuka. Aku senang selesa sangat okay dgn manusia manusia yg menghuni hidup aku sekarang. Cukup. Aku taknak dah.

Jadi, aku akan ignore ignore ignore dan terus terusan mengignore orang yg desperate nk masuk dlm hidup aku dan konon konon nk cipta kenangan baru mahupun celaka baru dalam hidup aku.

Mohon jangan datang ke aku dan mengeluarkan sentence2 tak masuk akal dgn niat aku akan “aww melting” dan accept sesapa kedalam kancah hidup aku. Acewahh

Contoh sentence/ statement manusia takpaham bahasa/desperate terhegeh hegeh pulun kemain nak intrude hidup org (baca:aku)

“salam perkenalan/ hai, leh kenal?/ hai saya nak kenal awak dgn lebih lanjut/ saya nak bina kenangan baru dgn awak/ hai Erika/ hai saya suka la tgok Erika/ hai Erika bt apa tu?/ awak bg la saya peluang nk tunjuk yg sy ikhlas nk kenal awak/ awak taknak bg sy peluang lgsg ke?/ hai awaaaaakkk/ untungla org tu sombong taknak layan org lgsg/ terimalah hati sy ikhlas utk awak (eww hekeleh sgt)/ mana-mana-yg-berkaitan-sama-dengan”

Sumpah ANNOYING! Sumpah nampak sgt desperate! Sumpah nampak terhegeh hegeh gila! Sumpah nampak terlalu sgt mencuba! Suadah sudahlah mghujani notifications aku. Sudah sudahlah.

Takkan kau kau kau kau tak dapat lagi baca the hints I’ve obviously shown? Like seriously, apa bangang kau ni? kalau dh di ignore mesej/text/waksep/wechat kau tu maknanya aku takminat? Takkan itu pun kau takpaham? COMMON SENSE la brader. Nak kata kau muda lagi 14 tahun belum paham erti common sense mahupun lagak gaya org tak berminat dgn kau, tapi takkanlah otak kau yg terang2 lagi tua dari aku tu tak leh nak pikiaq lgsg kot? Beragak lah bro. kau ingat kau hanta ke aku audio messages yg berpuluh tu aku ada dengar ke? TAK bro TAK. Aku dapat, aku pejam mata tahan marah, aku delete conversations. Ahaha! Kau tak kesian kat aku ka? Penat weh aku nak delete berkali kali. Kalau tak kesian kat aku pun, takkan kau tak kesian ke diri sendiri? Tak penat ka jadi desperate? People are getting annoyed. Get  a life la jimbit!

Errgh. Penat lah cenggini hari hari.

Takkan nak block semua kot? Aku takda la jahat mana sampai nak block block org yg pesen jimbit ni, tapi beragak lah bro. sudah sudah lah. Get tired please. Sbb aku takkan ubah prinsip aku utk terima mana mana makhluk baru ke dalam idup aku. NEVER.

Takkan lah nak aku buat puisi tajuk block pulak kot? Tak beragak.

Celaka betul manusia pesen suka menyusahkan orang sekaligus tak reti nak ada hidup sendiri nih. Sumpah celaka.

Kalau dah orang takmau tu, maknanya takmau lah. Takdek lah takmau tu akan convert jadi mau bila kau duk paksa memaksa ja manjang. No means No.

Terang, lagi kan bersuluh sampai bersilau. Itu pun tak dapat nak cerna lagi? Dah besar kan? Dah buleh pikir sendiri.

Jangan lah sampai aku hadiahkan seguni kata cacian serta sebakul makian serba hipsters ke engko wahai manusia takpaham bahasa.

Okay jang okay?

Terus tenang. Bye.

Comments

Popular Posts