sama dengan

"ehh kau pun takpernah nak move on asyik on off on off dgn orang yg sama dari beberapa tahun dulu sampai ke sekarang. lepas tu kau nak persoal pulak kenapa aku masih tak boleh nak memaafkan org yg dah buat salah dgn aku sampai sekarang. eleh sama dengan ja lah."


mungkin betul aku memang seorang yg berdendam. aku suka simpan dendam banyak banyak dlm badan aku. aku dengar org cakap bahaya manusia pesen macam aku ni. sbb asyik menyimpan sahaje. sekali dah smpai limit penyimpanan, aku burst out tu mmg sakit lah. kahkah. peduli apa aku. 

aku kalau benci, aku benci real punya. benci level paling tinggi bila aku benci, udara yg org aku benci tu tengah hirup pun aku benci. dengar nama sama mcm org yg aku benci tu pun boleh buat aku menyirap aja, aku takkan senang senang boleh lupa. aku akan ingat every details of everything. sampai aku sendiri tak mampu nak predict sejauh mana kredibiliti aku untuk membenci sesuatu atau seseorang.

syabas Erika. 

mungkin sampai kiamat lah kot. itulah paling lama pun masa nk membenci pun kan? ~,~

jangan lah salahkan aku sebab sifat aku yg satu ni. aku tahu tak elok membenci benci sesama makhluk

tapi mungkin ni weakness aku. I find it very difficult for me to forgive. (nak cari ikhlas dalam memaafkan itu susah. betul susah) 

sebab tu aku jarang nak marah atau ambil hati atau terasa hati or whatsoever. aku takpernah lagi benci ringan ringan ke manusia lain. sbb aku kalau benci, aku puteffort yg maha tinggi untuk membenci. segala kudrat aku cuba nak membenci. itu aku dalam arena pembencian. ehh? haha

that is just who I am. sorry, not sorry. 

biarlah aku dengan dendam yg aku simpan ini.
there's a saying,"the mind won't forget what the heart won't forgive"
now that I know why the fuck did I still remember everything, from the tiniest things to the benda yg sebesaq alam. 

my heart still wouldn't want to forgive.
just give it all the time in the world. 
for now, I guess I'm okay lah kot. hihi





It's funny how artistic we become when our hearts are broken.

Comments

Popular Posts