deep ka acah acah deep?

I own this novel;

Awek Chuck Taylor.

it was a nice novel. err well I kinda like the author. hiks

dia ni lain. kalau buku yg dia buat mesti ada sesuatu yg baru yg aku akan pelajari. (amboi bm sangat)

aku suka baca novel yg bg knowledge baru ke aku. bukan simply stupid otak tak berkembang kind of novel. yg klise semua nak happy ending, macam tipikal novel melayu blerghh. bukan novel Suami Aku Playboy Mampus Pi lah Kat Dia or I love You Mr Belagak Sial yg nama watak nak over the top ja. sampai lidah pun tebeli belit nak nyebut nya. hakkpuihhh

It's a BIG No No. I rather read old fairy tales than those kinda books. 

It is not a surprise pun actually bila Awek Chuck Taylor is one of the bestseller. 

but in my personal opinion, I think his latest novel, Rokok Nan Sebatang is wayyyy better. maybe because of the travelog-like novel kot. I enjoyed RNS more than ACT. 

Awek Chuck Taylor ada teater. which is on 14-16 Feb, kot kalau aku tak silap. 

I wanted to go but the tickets are selling fast. lagipun the timing, herm I'm going back to Sarawak somewhere around that days. :(

takpalah. takda rejekiiii. miumiumiuu ~,~

ofcourse that is not my hand. but ofcourse that is the novel.

atas helaian yang entah ke berapa dalam novel tersebut, maka tercatatlah sesuatu yg deep. 
yang membuatkan aku berfikir. 
mungkin kau juga boleh mula berfikir?
cuba. 

entah lah. bagi aku deep.

dan ya bukan semua ending harus gembira. kalau semua novel nak happy ending, nanti kau lupa yg gembira ada kata yg berlawanan dengan dia. kau kena tahu, hidup, realiti tak macam novel yg kau junjung yg kau tangis bersendu sendan (ehh betoi dak taktau perkataan ni) realiti itu jauh beza dgn novel yg kau suka, novel yg kau duk imaginasi tu. realiti itu pahit. lepas satu masalah, akan datang masalah lain pula. selagi kau belum mati, selagi itu masalah akan ada. banyak banyak lah baca buku mahupun novel real, yg tak buat kau lupa yg pahit, kelat dan palat itu pun wujud. 

memang kau tak mintak pahit itu, tapi mungkin pahit itu lah satu satu nya cara untuk selesaikan masalah.

sometimes, the worst decision is the only decision left. 

bertabahlah. 

ending ACT
till then. 
peace. 



Comments

Popular Posts