deruan bayu laut dan bauan pantai yang menggiurkan 1.0

amboi kemain tajuk post.
so last week midterm break

aku dan housemate aku 4 org dh terbeli tiket ke langkawi
sbb murah lah boleh tahan. rm138 to and fro

kebetulan Kaklong ada bayar deposit rm600  masa kat Matta fair tahun lepas tapi dia tak jadi pergi
so aku pun sailang lah pakej percutian dia tu ke langkawi

mulanya kitorang bercadang nak pi saing saing lah. me with my friends, she with hers. 
dah nak dekat tarikh kejadian, dia kabor dia takjadi pergi sbb ada kompeni training (alasan)
padahal dia tahu ada udang di sebalik batu, aku nak taram duit dia :(
cis. gagal planning aku kali ni. hmm

put aside kesedihan aku nak pergi mandi pantai dgn kakak aku yg tak jadi itu,
so aku berbekalkan sepasang jeans, sepasang shorts, sepasang seluar fit, dua helai tshirt, cardigan, tudung express amah indon baru beli yg mahai nakharam, singlet nirvana yg cantek baru beli ehems, sepasang selipar, chuck taylor kesayangan, bahan bacaan, SO I'M READY TO GO. lets!

flight took off to Langkawi Island at 12 noon and we arrived around 2.10pm 
masa turun dr flight tu, hujan turunnn (apahal detail sangat aku cerita ni? ahh pedulik lah)


terus call brader travel and tour. dia suruh naik teksi pi resort sbb kereta sewa is on his way. 
aku kabor nak kereta auto memandangkan kawan aku selaku driver berasa kurang yakin kalau bawak manual. brader hantar kereta Nissan Sentra. pehh pehhh aku suka betul naik kereta besar besar ni. feeling orang ada ada sangat. hiks. 


kakak aku lah ni punya hal nak tahu cerita aku pergi langkawi. ni tak pasai ja aku kena taip kasi detail.
jebon.

okay sambung

sebelum aku terbang ke langkawi, kakak aku ada email ke aku, panduan berada di tempat orang. dia sertakan steps yg wajib aku turuti sewaktu aku kat sana. dah macam study lecture notes time nk exam gaya aku baca email kak aku. siap aku print kan lagi. bukan aku ja yg baca, semua housemate aku pun baca jugak. sampai satu ketika lepas sorang housemate aku baca, dia pun kata ke aku, "kakak awak ni lecturer ka?"
sambil senyum aku reply "ha'ah. kenapa?"
"tengok gaya email ni pun dah boleh agak, haha"
aku pun hahahahaha je lah balik. mmg betul pun kakak aku lecturer. mihmihmih

okay betul betul sambung

first destinasi. ke skycab atau Panorama Langkawi atau org kedah cakap kereta kabel. 
situated at Gunung Mat Cincang. agak jauh sbb dia di hujung langkawi. meanwhile resort kami kat Pantai Cenang yg lebih kurang kat tengah tengah. before sampai, singgah makan laksa airport dulu. yumyums
aku dengan menu feveret aku, Laksa kosong dan Cendoi berpisah tiada. hehe

teruskan perjalanan. gamble ja sebenarnya sbb takda map langkawi sbb aku lupa nak ambil masa dekat airport tu. aku tanya akak ni, dia cakap nk pergi skycab terus jaaaaaaa dr sini dik. aku pun follow la apa yg dia cakap.

aku rasa aku mnjalankan tugas sbgai co pilot yg berjaya. sbb weols sampai dekat oriental village.
nak mencari kaunter skycab lah pulak satu hal. cari punya cari punya cari, tadaaaa jumpa
sbb hari tu hari Rabu, jd tak ramai pun. takpayah beratur. just hop on the cable car. and the journey begins.

sebenarnya, aku takda masalah gayat. so aku betul betul enjoy naik cable car tersebut. best gilaaaa. rasa nak lompat bintang dlm tu. sbb first time naik, aku jd tak keruan sikit. one of us ada yg very afraid of height. sampai dia menangis masa naik tu. aku sbg seorang yg steady, suruh dia duk sebelah aku, takyah tengok bawah, just duk dendiam dan dia pegang tgn aku sekejapnya. aku steady menikmati ciptaan Tuhan di depan mata.

first stop, berhenti kejap, selfie selfie dulu. sejukk brrr brrr brrr atas tu woi. best.
aku rasa mcm nk bina sebijik rumah atas tu sbb takpayah aku install kipas dlm rumah aku. dh otomatik sejuk.

jgn merapu

so lepak lepak dekat oriental village, adalah tu barang yg aku beli. kau apa tahu, aku ni pantang nampak duit tebal sikit, mula lah nak nipiskan ketebalan dompet.
phew

turun dr oriental village dah almost petang. so kami singgah layan sunset dekat pantai Tanjung Rhu. (padahal sesat, biasalah, angkuh sgt taknak tanya jalan)

first time layan sunset pantai. sumpah cantik. semua feeling feeling sendiri kat situ. masing masing ambil port masing masing. aku dengan tab duk capture the moment gittueww

update ig, konong nak bg org jeles. kahkah

kemudian dah nak malam, baru aku sedar yg aku takmampu nak jd penunjuk jalan lagi dah. sbb aku mana reti jalan kat langkawi ni woi. jadi aku mula menggunakan khidmat pakwe imaginasi yg bernama WAZE.
hello Waze. gps terhandal abad ini. waze ni stai gila. kita bgtau ja kita nak pi mana, dia tunjuk jalan and kalau ada traffic jam, dia akan bg jalan lain yg short cut. cegampang best guna natang tu. 

so balik ke resort, dari resort, kita just jalan along pantai cenang tu nak cari kedai makan. lapaq woi jgn tanya lah. kalau ad dinosor, dah lama aku terkam. kahkah jumpa kedai mkn melayu. aku makan nasi putih with tomyam campur. lepak lepak kejap, Mimhadi pun datang. dia org langkawi, senior aku kat metrik, sekaligus study kat unimas jugak. sembang sembang dan dia pun bawak pusing2 kat situ. 


singgah sekejap ke Cenang Mall (depan rsort ja pun)
jalan jalan dekat pantai cenang. ouh ada org mandi pantai jugak ehh malam malam mcm ni. hmm not bad. esok malam boleh try. hihi
so balik ke bilik. sbb esok ada agenda lain pulak

agenda hari kedua.
kita tunggu next post okay?
hehehe

weols dekat Kuching International Airport.

yeay sampai Lnagkawi!! 


ekhems laksa cendoi pasemboq ayaq nyoq. yummyyy!

aksi di dalam cable car 1 (lihat lah muka eksaited aku)


aksi one of us yg very gayat nak mati. hihiks ummi ummi. 

like a boss aku dalam cable car tu, haha. 

we are now 700m above sea level. dekat puncak. memang bestt! 

of all dlm cable car punya gamaq, this is my favorite. entah apa yg fifi duk tunjuk tu aku pun tak sure. ummi maintain gementar/gayat.

sunset dekat Tanjung Rhu. cantek kan? 

dah gaya posing cover album. kahkah. 

okay done day one. nanti update lagi hari kemudian pulak.
bye. 

Comments

Popular Posts