belum ada masa untuk punya rasa

hai

pernah baca quote ni?


bila di alih bahasa jadinya; masa tak akan buatkan kau lupa, tetapi masa akan buat kau membesar dan faham akan sesuatu perkara. (membesar? hahaha lantaklah)


bila dulu kau marah dan buat keputusan untuk tidak akan memaafkan. sampai bila bila. kau teruskan kehidupan kau, bila mana dalam hati kau masih teguh kau simpan kebencian yg entah entah dah sama level dgn ketinggian banjaran titiwangsa dan counting on. dengan harapan lama lama nanti mesti aku boleh lupa dgn kebencian aku ni. kata kau dlm hati.

tapi kau silap. semakin sakan masa tu berlalu, kau sedar yg kau takkan boleh lupa pun. tapi sebenarnya masa dah mengajar kau untuk lebih matang dan eventually faham kenapa such things happened. ayat cliche nya ialah, "ada hikmah kenapa benda tu terjadi waktu tu dekat kau dan hanya kau yg akan faham hikmah tu apa, nanti." mcm tu lah kot lebih kurang. 

dulu kan org tua tua ckp "senja senja jgn main dkt luaq rumah satg setan ikut balik sekali" padahal kalau setan nak ikut balik rumah dia takpayah tggu senja pun sebenaqnya. kan? org dulu2 saja lah takmau bg hg keluaq rumah time senja, sbb nak malam dah kan, satg hg tak balik, jenuh pulak nak mencari. zaman dulu bukannya ada fon boleh waksep tanya hg kat mana, mai balik lekaih. kan? tu lah hikmah dia. takmau hg hilang. lah kot. 

haha. rare betul example aku. *gelak katop mulut*

umur aku pun dah doplohdua dan beberapa bulan. aku nak mengaku yg aku dah older and wiser pun tak jugak sebenarnya. sbb aku still merap kak aku, adik adik aku, dan segelintir kawan kawan aku. 
aku cuma nak cakap yg mungkin kebencian tu aku dah mula kikis sbb aku dah cuba memahami punca kebencian tu berlaku dan aku cuba jugak jd matang dlm menangani konflik konflik kehidupan. tak kira kes kes terdahulu atau akan datang. mungkin dalam proses masa itu berlalu, aku 'grew up and undrstood things'. 

dan bila aku pernah kata dulu dlm blog aku, beri aku masa, selama mana yg aku nak. aku betul betul serious. aku perlukan masa. (dan kau tahu kalau perempuan, bila dia mintak masa, kau tahu ja lah berkenaan dgn apa)

ya betul, aku masih belum ada masa untuk punya rasa. 
rasa apa? rasa yg bagaimana? 
kau tahu, rasa yg kau rasa, dan rasa yg sama kau nak aku juga turut rasa. 
aku minta maaf. 
aku belum punya rasa yg sama.


acewahhh

k
bye


Comments

Popular Posts